På denna sida hittar ni som är avtalsleverantör till Comfort information om: format för artikelfil och edi faktura, vilka som är medlemmar samt inrapportering av inköpsstatistik.
Vid frågor kontakta nedan på Comfort KC:
Artikelfil: [email protected]
Edifaktura: [email protected]
Inköpsstatistik: [email protected]
Leverantörsanvisning version 3 42 Comfort 2013
Supplier Guide Version (engelsk) (klickbar)*
Kontaktperson för artikel-/prisfiler – Logiq/Finfo, Jonny Hedkvist, [email protected]
Minimikrav produktinformation Direktleverantörer (klickbar)*
Minimikrav produktinformation Fabrikant (klickbar)*
Comfort-kedjan – Specifikation av inbound EDIFACT v20140620*
Comfort – ENG – Specification of inbound EDIFACT v20140620
Comfort Svefaktura specifikation 1.2 – 20150429
Kontaktperson för Edi-faktura – OpusCapita (fd Itella), Hans Axelsson [email protected]
Detta är inköpsstatistikmallen, enligt bilaga 5 i avtalet, som ni som leverantör rapporterar in medlemsföretagens inköp. Inköpsstatistiken rapporterar ni in senast den 10:e varje månad.
Filen innehåller två flikar, dels statistikmallen, dels kontaktuppgifter till medlemsföretagen. Alla förändringar på adressfliken sen den senast publicerade filen markeras med färg.
Observera att medlemsföretagen ligger en helt annan ordning nu än i decemberfilen. Använd alltså inte en fil från 2022 när ni skickar in statistik för 2023.
Kommande förändringar i positionslistan kommer att listas under själva listan. Nytillkomna företag läggs längst ner för att flyttas upp i alfabetisk ordning efter årsskiftet. Företag som ej är medlemmar längre står kvar i listan till årsskiftet för att sen plockas bort. Detta för att ni skall kunna kopiera in fg månads siffror i den nya filen.
Skriv ert företagsnamn i rapporten, och gärna även i filens namn, när ni sparar ner den och fyller i den.
Skicka den ifyllda filen till [email protected]
Ev frågor skickas till [email protected]
Glöm inte att sprida information till de inom era respektive organisationer som har nytta av listan.
Inga ändringar