Kopiera länk
”Inför vår stundande flytt i november tog Kim stort ansvar i den första av våra utförsäljningar. Utförsäljning av överblivna, returnerade och skadade varor på vår gård drog in över 100.000:-.”.
Kim är en uppskattad kollega hos Högbergs Rör med ansvar för konsumentinstallationer och utgår från butiken. Han blev nominerad av Lars Högberg. Just nu har Kim varit pappaledig en period och är när vi ringer på semester. Han blir smickrad över utmärkelsen och ser fram mot att få börja jobba igen.
- Kul att det blev jag! Roligt att få uppskattning för det jobb man lägger ner varje dag. Man har ju läst om andra som vunnit.
- Nyckeln till att veta vad kunderna vill ha är att lyssna på dem. Inte försöka sälja hela tiden utan lyssna och förstå vad det är de egentligen är ute efter. Tror många gör fel som inte lyssnar. Kanske är jag bra på första kundkontakten.
- Jag tror det är A och O att man kan sin produkt eller vara. Man måste vara påläst och veta vad man pratar om annars märker kunderna det direkt.
-Ofta får jag följdfrågor som man bara måste kunna svara på. Oftast får jag då sälja ännu mer.
- Ja, definitivt! Eget initiativ uppmuntras alltid här hos oss och är bra. Man måste våga göra fel för att göra rätt. Det är ju då man blir bättre och lär sig. Här får man göra det. Det gör mitt jobb roligare.