Kopiera länk
En badrumsrenovering är ett stort projekt med många olika steg och beslut. Då gäller det att ha pålitliga hantverkare som gör jobbet.
Att renovera badrummet kan bli ett kostsamt äventyr på hemmafronten som kräver en hel del tålamod. Med rätt hantverkare blir processen både enklare och trevligare. Angelica Lindström, projektledare på Comfort, guidar dig rätt i hantverkardjungeln.
– A och O är att kontrollera att företaget och hantverkaren har certifikat för Säker vatten och BKR, byggkeramikrådets branschregler. Du kan antingen gå in på deras respektive hemsida, eller fråga hantverkaren efter intyg. Säker vatten betyder att hantverkaren är auktoriserad och utbildad VVS-montör.
– Jag tycker även att man ska välja en hantverkare som har varit med i branschen i några år så att det finns lite erfarenhet, tipsar hon.
Trygg och bekväm badrumsrenovering med Comfort Färdigt Badrum
Vi pratar ofta om bra eller dåliga hantverkare med vänner och bekanta. Angelica tycker absolut att man ska lyssna på rekommendationer. Och om du inte har det är det helt okej att be hantverkaren om referenser.
– Jag tycker att en seriös hantverkare ska se till att ha referenser bland tidigare kunder som nya kunder kan kontakta.
En annan sak som förenklar processen är om hantverkaren kan erbjuda totalentreprenad på badrum.
– Att bygga ett badrum innebär att många olika sorters hantverkare ska in i samma projekt, och det blir väldigt många kontakter och detaljer att hålla reda på. Vi på Comfort har en tjänst som heter Färdigt badrum där allt ingår, från start till mål, säger Angelica.
Via Comfort Färdigt badrum får du en projektledare som håller i hela bygget och du behöver inte ha någon annan kontakt.
– Du behöver inte kontrollera vad som ska göras i nästa moment utan någon annan håller ordning på det. Du ska kunna lämna ifrån dig en nyckel och få ett slutdatum och däremellan behöver du som konsument inte göra något över huvud taget.
Dessutom finns det en färdig plan och alla olika yrkesgrupper är uppbokade från start, vilket gör att arbetet hela tiden flyter på utan avbrott.
– Och jag som projektledare är alltid med från första offertbesöket hemma hos kunden och hela vägen under byggtiden om det uppstår några frågor eller om något behöver ändras. Det är otroligt enkelt för kunden att bara behöva ha en kontakt genom hela processen, avslutar Angelica Lindström.